SAMURAJ
Ådalens-header01.jpg

Kundcase - Ådalens

Kundcase - Ådalens

Kramfors-baserade Ådalens säljer återvunna fordonsdelar till fordonsägare och verkstäder vilket gagnar familjeekonomin och nästa generation. I början av 2012 fick vi äran att förflytta företaget till nästa nivå. De hette då Ådalens Bildemontering.

Idag betraktas Ådalens - smart val för bilägare som ett av de ledande företagen i sin bransch, inte minst tack vare deras kommunikation. Självkänslan har ökat internt samtidigt som fler målgrupper än tidigare har upptäckt och i aktiv handling förstår hur viktigt återvinning är.

Kommunikationen för sälj av deras återvunna kvalitetskontrollerade bildelar kanaliseras genom det nya märket "Smart Val". Kommunikationen för deras centrala och drivande roll inom ekosystemet för bilar sker via märket "Återwin-win" där vi vill kommunicera vinnarna i systemet. Inte enbart miljön. Det var extra kul att vinna priset Årets Reklamfilm år år 2013 med rollfiguren Lisa.

Discipliner

Analys, Varumärkesarbete, Copywriting, Filmproduktion, User Experience Design, Responsive Web Design, Affärssystemintegration, Integrerad kommunikation, Sökmotoroptimering / SEO, Medie-/kanalrådgivning.


Ända sedan vårt samarbete med SAMURAJ började har deras arbete präglats av samma anda som de uttryckte från alla första början. Ni måste kommunicera det ni gör, ni är ju superhjältar inom återvinning. Varför känner inte folk till det här? Deras ambition när de kommunicerar ut vårt budskap är beundransvärd och deras tro på det vi gör överträffar nästan vår egen, egenskaper som är guld värt hos en kommunikationsbyrå. Att de dessutom har grafiska formgivare vars fingertoppskänsla aldrig upphör att förvåna oss gör att de vänt upp och ned på hur en hel bransch ser på det här med kommunikation.
— John Axel Forsman, Ådalens