SAMURAJ
Ellipspool-header.jpg

Kundcase - EllipsPool

Kundcase - Ellips Pool

 

Med start våren 2014 tog Samuraj fram nya riktlinjer för verksamhet, tonalitet och visuellt språk. Varumärkesarbetet styrde design av budskap, trycksaker och social närvaro på nätet och i tid till sommaren 2014 lanserades svenska poolbranschens största och vackraste poolkatalog (och även webb och film) under den enkla men ack så sanna rubriken, "Det Goda Livet". De olika pooltyperna namngavs efter klassiska filmikoner ("Ellips Garbo", "Ellips Bergman", etc).

Discipliner

Analys, Varumärkesarbete, Copywriting, Print Design / Tryck, Verksamhetsutveckling, Video & Motion Design, Film, Responsive Web Design, Produktdesign & paketering, Sökmotorspositionering/SEO.


Jag och mitt team har varit i poolbranschen länge och för drygt ett år sedan startade vi upp ny verksamhet i vår poolfabrik i Luleå under varumärket Ellips Pool. Jag vände mig till SAMURAJ för att vi behövde hjälp med att bygga upp varumärket och jag kände direkt att de förstår vår affär och att de har bra mix av kompetenser och personligheter. Under vår resa tillsammans har de visat upp en strategisk helhetssyn och en bred kompetens både när det gäller tryckta och digitala medier som jag inte sett tidigare. Hög verkningsgrad helt enkelt. Det gillar vi.
— Hans Persson, Ellips Pool