SAMURAJ
20-opt.jpg

Om Samuraj

Vi hittar och genomför rätt åtgärder för att lyfta er organisation

 

Verktygen, kanalerna och metoderna för att påverka andra har aldrig varit så många som idag. Samtidigt har det aldrig varit svårare att verkligen nå fram, i dagens massiva informationsbrus.

Hur ska ni nå era målgrupper och hur skapar ni en attraktivitet kring ert varumärke så att målgruppen når er och vill interagera med er? Hur blir intressenterna era ambassadörer som hjälper er agenda framåt? Kommunikation sker i alla riktningar: för marknaden (kunder, partners och konkurrenter), internt, och även mot det samhälle som verksamheten tillhör. Effektiv kommunikation är tydlig, fortlöpande och konsekvent, och den förmedlar i alla led det värde som verksamheten tillför.

Vi är SAMURAJ, en mogen 10-åring inom kommunikationsbranschen med uppdrag som varierar från taktiska till rena strategi- och vägvalsfrågor. Vi förflyttar organisationer från punkt A till punkt B och vi skapar tydlighet, pedagogik, design och effektiv kommunikation. Internt som externt.

SAMURAJ består av 11 modiga personer och vi finns i Luleå samt Skellefteå, med kunder över hela Sverige. Vi är en mix av kompetenser, bland annat civilingenjörer, grafiska designers, webbutvecklare, regissörer, illustratörer, ekonomer och varumärkesstrateger. VIRTUAL LIGHT VR är vårt dotterbolag som producerar upplevelser i Virtual Reality.

 

Vårt sätt att vara och utföra uppdrag genomsyras av våra fem tänk

TÄNK
TYDLIGHET | RESULTAT | UTIFRÅN-KUND-PERSPEKTIV | BERÄTTELSER | STÖRRE

 

Några av våra kunder

Ericsson, Mobilaris, Esrange, Nestlé, SushiBar, Polarbröd, Sensor Alarm, EllipsPool, Lyxx, isMobile, Arctic Business Incubator, Satmission, Ådalens, Alent Dynamic®, Swebor, Äventyrsbutiken, Kaiding, Luleå Kommun, Nexperience

 

Vårt koncept

Samuraj

SAMURAJ - hjälper kunder att utveckla sin marknadsföring, sin försäljning och sin lönsamhet. Med ingångsfrågor från kunder som varierar från taktiska till rena strategi- och vägvalsfrågor, förflyttar vi företag från punkt A till punkt B.

Virtual Light VR

VIRTUAL LIGHT VR - ett bolag som marknadsför ett koncept som bygger på Virtual Reality visualiseringar med interaktivitet. Teknikbasen är hämtad från spelvärlden och produktionerna är baserade på en spelmotorn UnReal Engine och optisk teknik från Oculus Rift samt HTC vive. Några släppta upplevelser på världsscenen som kan nämnas är Airborne VR 1944 och Anno1500. En episodbaserad spel- och upplevelseserie med namnet AMONG HEROES VR är under uppstart. Kolla in www.virtuallightvr.com

 

Kimono

KIMONO - är en molnbaserad lättanvänd tjänst för skapande och visning av film, information, reklambudskap, inspiration, varumärket, puffar för evenemang, utbildning, produkter i publika, semipublika eller interna displayer. Displayer kan vara stordisplayer, egen laptop, stora touch-displayer, små läsplattor eller en virtuell display inbäddad i egen webb. Rådgivare i butiker / anställda i egna lokaler kan via en enkel app i sin egen smartphone eller läsplatta styra vilket innehåll som ska visas för en viss fysisk display. De kan även via appen stega bakåt, stega framåt, pausa, slå på ljudet osv. Innehållet i KIMONO kan även styras mht tid på dygnet och styras av regler. Läs mer på www.samuraj.se/kimono

Världsklassen

VÄRLDSKLASSEN - är ett utbildande och nätverkande event som startades år 2012 av Samuraj. Världsklassen genomförs av och för utvalda företagsledare i Norrbotten; det finns många riktigt bra företag här och det finns utrymme för alla att lyckas ännu bättre än vi gör idag. För att uppnå vår fulla potential måste vi tävla med och sträva efter att bli världens — inte bara regionens — bästa. Stretcha Tanken — Tänk Större. Läs mer på www.samuraj.se/varldsklassen

 

 

VIMEO    TWITTER    FACEBOOK    INSTAGRAM    LINKEDIN    HELLO@SAMURAJ.SE