Samuraj är Kalix HC:s nya kommunikationspartner
I slutet av maj lanserade Kalix HC sin nya grafiska profil och vision, ett arbete som genomförts tillsammans med kommunikationsbyrån Samuraj. Nu utökas samarbetet och Samuraj blir klubbens officiella kommunikationspartner.
Samurajs uppdrag att utveckla Kalix HC:s varumärke började under våren 2021. I ett tätt samarbete med ledare, supportrar, spelare och eldsjälar har Samuraj skapat klubbens nya identitet. Efter en lyckad lansering fortsätter nu partnerskapet där Samuraj ska utveckla varumärket och kommunikationen.
– Vi tror att den bästa kommunikationen och designen tar till vara på befintliga styrkor, och lyfter dem till nya höjder. På det sättet skapar vi någonting äkta och tidlöst. Det känner vi att vi åstadkommit tillsammans med Kalix HC. Genom att vi nu kommunicerar det engagemang, den vilja, de värderingar och den framtidstro som finns i föreningen på ett tydligt och snyggt sätt, så driver vi även utvecklingen av dessa värden och föreningen som helhet i en god spiral, säger Andreas Uneby, Creative Director på Samuraj.
– Samuraj har de senaste åren fått förtroendet att utveckla varumärken för snabbväxande organisationer. Vår prestation mäts utifrån de effekter vi skapar. För oss handlar det om att fatta smarta beslut, förvalta marknadsbudgeten effektivt och leverera så stora värden som möjligt till våra uppdragsgivare. Förtroendet vi nu fått, men också i andra riktningen, förtroendet vi känner för Kalix HC och den samsyn vi har, gör att vi vågar utlova ett resultat som kommer göra avtryck i hela Hockeysverige, säger Johanna Öhman, vd på Samuraj.
I uppdraget ingår bland annat att befästa den nya identiteten, öka klubbens mediala närvaro och fortsätta arbeta med målsättningen om att bli Sveriges bästa hockeyförening.
– Samuraj har lagt en stark grund för varumärket som kommer att bära oss högre. Hela Kalix HC vill tacka Samuraj för ett väl genomfört jobb. Vi kommer nu jobba vidare med att ta fram strategier för att lyfta fram föreningen ännu mer och det vi tror på, en jämställd idrottsverksamhet där alla har möjlighet att delta och växa, både på och utanför rinken. Vi vill bjuda in hela samhället, hela Kalix, till den resa som vi nu har startat. Av den enkla anledningen att vi vet att vi blir bättre när olikheter möts och enas som ett lag, säger Johan Karlsson, ordförande på Kalix HC.
För att läsa mer om klubbens nya kommunikationsstrategi och utseende, klicka here..
Brand
Strategy
Content
We are a communications agency with the capacity, depth and knowledge to take you where you want to be. Preferably further. Here you can see a sampling of the services we provide, but this field has more weird words than a rap battle, so our best advice is to just tell us what your goals are and we’ll get there together.
Brand
Brand strategy
Identity
Graphic profile
Logotype
Strategy
Communications strategy
Media strategy
Media plan
Search Engine Optimisation (SEO)
Target audience analysis
Inbound marketing
Digital marketing
User Experience (UX)
PR
Content
Web design
Web development
App design
App development
Copywriting
Graphic design
User Interface (UI)
Ongoing production
Print design
Social media