Paid Social Manager
Vi kan såklart inte veta vad du längtar efter i din karriär just nu. Men vi vet vad vi kan erbjuda. Samuraj är en toktrevlig, superambitiös byrå med rötter och tankesätt från norr, som bryr sig lika mycket om din utveckling som din livsbalans. Vi trivs med hårt och smart arbete, engagerade diskussioner och projekt som utmanar oss, och tänker övertyga dig med bra förutsättningar och framtidsutsikter snarare än ölkyl och pizza – men självklart hittar vi på roliga saker tillsammans också. Trivs du med något liknande? Då kanske det är precis det här du längtar efter.
Samuraj
Om Samuraj
Samuraj är en kommunikationsbyrå som grundades 2013, med huvudkontor i Luleå och kontor i Stockholm sedan 2022. Vi är en växande verksamhet med ambitionen att bli Sveriges bästa reskamrat för B2B-företag som vill nyttja kommunikation för att nå sina affärsmål, från varumärkes- och kommunikationsstrategi till löpande stöd i olika marknadsföringsinsatser. Våra kunder sträcker sig från lokala startups till internationellt välkända varumärken, och vi erbjuder en miljö där absolut toppnivå inom branschen kombineras med ett unikt norrländskt lugn och omtanke för människor och livsbalanser.
Rollbeskrivning
Vi söker en Paid Social Manager till vårt nyetablerade kontor i Stockholm där du kommer att vara en kritisk del både för att bygga kunderbjudandet och kulturen. Den här rollen är en av de första vi söker på detta specialistområde, och du kommer därför förväntas aktivt forma vårt framtida erbjudande inom ditt område. Vi söker en entreprenöriell personlighet som trivs utmärkt i en initialt liten grupp och motiveras av tanken att vara en drivande del av tillväxtresan.
Ansvarsområden
- Översätta en kunds affärsmål till en Paid Social-strategi med mätbara KPI:er.
- Arbeta nära och öppet med dina kunder och tryggt vägleda dem till nästa nivå av marknadsföring i sociala kanaler.
- Hands-on kontinuerlig optimering av kampanjer i en mängd olika annonsplattformar, främst LinkedIn och Facebook Ads Manager men även Snapchat, TikTok och Youtube med flera.
- Utveckla och implementera bid- och targetingstrategier.
- Mätning, utvärdering, rapportering och optimering av kampanjer i sociala medier.
- Identifiera tillväxtmöjligheter, testa hypoteser och skala upp efter prestation.
- Föreslå optimal budgetfördelning mellan olika sociala medier.
- Hålla dig uppdaterad med nya marknadsföringsmöjligheter och trender i sociala medier.
Vår drömrekrytering
- Bättre än oss på det här.
- Har ett starkt eget driv och hunger att ta reda på mer inom sitt område och hålla sig uppdaterad med nya trender och verktyg för att säkerställa att nya möjligheter testas och implementeras för ett fortsatt starkt erbjudande.
- Bevisad erfarenhet av att utföra och presentera framgångsrika, högkvalitativa och smarta paid social-planer och -strategier.
- Hög nivå av attention to detail.
- Stark förmåga att organisera och prioritera sin egen tid och sina egna uppgifter för att hantera en mängd parallella projekt, relationer, krav och önskemål.
- Hög analytisk förmåga och ett datadrivet förhållningssätt.
- God förståelse av Matomo och/eller Google Analytics (och/eller liknande verktyg), LinkedIn for business samt Facebook Pixel och Facebook Conversion API.
- God förståelse av rollen paid social kan och bör spela i samband med andra kanaler.
- Utmärkt förmåga att gå in i varje kundrelation med nyfikenhet och vilja att förstå och lösa kundens utmaningar.
- Har förmåga och vilja att dela sina kunskaper och lärdomar både internt och med kunder på ett pedagogiskt sätt.
Krav
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med paid social samt god vana av LinkedIn, Facebook Business Manager, Matomo/Google Analytics.
- Bevisad vilja och förmåga att ansvara över att analysera, förklara och motivera behovet av det egna yrkesområdet och -uppdrag för kunder, även om någon annan tagit den initiala kundkontakten.
- Hög vana och vilja att själv skapa presentationsmaterial och leda presentationer inom det egna specialistområdet såväl för kunder som internt.
- Entreprenöriellt, självgående och initiativtagande mindset.
- Baserad i Stockholm.
Nice to haves
- Tidigare erfarenhet av konsultroll.
- Kunskap och erfarenhet av att arbeta med Smartly och andra digitala marknadsföringsverktyg som Google Data Studio/Google Analytics/DV360.
- Kunskap och erfarenhet inom andra digitala områden, speciellt SEM eller Programmatic.
- Kunskap och förståelse för vikten av spårning och svårigheter att utvärdera kampanjer över digitala marknadsföringskanaler på grund av olika tillskrivningsmodeller med mera.
Det här erbjuder vi dig
- Flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta remote.
- Kollektivavtal och tjänstepension.
- Frukost varje onsdag.
- 1,5h träningstid varje vecka.
- Hög variation i din vardag både vad gäller kunder och uppdrag.
- Stort ansvar över utformning av Samurajs ways of working inom ditt område.
- Precis lagom många gemensamma aktiviteter varje år.
- Kontor på kollektivet Solen i hjärtat av Söder tillsammans med likasinnade företag.
- En välkomnande, öppen och omtänksam miljö där din personlighet och dina intressen kan frodas.
- En framtid i din yrkesroll där ingen annan än du själv sätter gränserna.
- Personlig utvecklingsplan och möjlighet till professionell coachning.
- Möjlighet att besöka och jobba från vårt kontor i Luleå, vare sig det är midnattssol, släkt, vänner eller skidåkning som lockar.
Brand
Strategi
Content
Vi är en kommunikationsbyrå som har kapaciteten, höjden och bredden för att ta dig dit du vill. Helst lite längre. Här ser du ett urval av vad vi kan hjälpa er med, men den här branschen har lika många facktermer som en fiskebåt, så vårt bästa tips är att helt enkelt säga till oss vad du vill uppnå så tar vi oss dit tillsammans.
Brand
Varumärkesstrategi
Identitet
Grafisk profil
Logotyp
Strategi
Kommunikationsstrategi
Kommunikationsplan
Mediastrategi
Sökmotoroptimering (SEO)
Målgruppsanalys
Inbound marketing
Digital marknadsföring
UX
PR
Content
Webbdesign
Webbutveckling
Appdesign
Apputveckling
Copywriting
Grafisk design
UI
Löpande produktion
Printdesign
Sociala medier