Samuraj är Kalix HC:s nya kommunikationspartner
I slutet av maj lanserade Kalix HC sin nya grafiska profil och vision, ett arbete som genomförts tillsammans med kommunikationsbyrån Samuraj. Nu utökas samarbetet och Samuraj blir klubbens officiella kommunikationspartner.


Samurajs uppdrag att utveckla Kalix HC:s varumärke började under våren 2021. I ett tätt samarbete med ledare, supportrar, spelare och eldsjälar har Samuraj skapat klubbens nya identitet. Efter en lyckad lansering fortsätter nu partnerskapet där Samuraj ska utveckla varumärket och kommunikationen.
– Vi tror att den bästa kommunikationen och designen tar till vara på befintliga styrkor, och lyfter dem till nya höjder. På det sättet skapar vi någonting äkta och tidlöst. Det känner vi att vi åstadkommit tillsammans med Kalix HC. Genom att vi nu kommunicerar det engagemang, den vilja, de värderingar och den framtidstro som finns i föreningen på ett tydligt och snyggt sätt, så driver vi även utvecklingen av dessa värden och föreningen som helhet i en god spiral, säger Andreas Uneby, Creative Director på Samuraj.
– Samuraj har de senaste åren fått förtroendet att utveckla varumärken för snabbväxande organisationer. Vår prestation mäts utifrån de effekter vi skapar. För oss handlar det om att fatta smarta beslut, förvalta marknadsbudgeten effektivt och leverera så stora värden som möjligt till våra uppdragsgivare. Förtroendet vi nu fått, men också i andra riktningen, förtroendet vi känner för Kalix HC och den samsyn vi har, gör att vi vågar utlova ett resultat som kommer göra avtryck i hela Hockeysverige, säger Johanna Öhman, vd på Samuraj.
I uppdraget ingår bland annat att befästa den nya identiteten, öka klubbens mediala närvaro och fortsätta arbeta med målsättningen om att bli Sveriges bästa hockeyförening.
– Samuraj har lagt en stark grund för varumärket som kommer att bära oss högre. Hela Kalix HC vill tacka Samuraj för ett väl genomfört jobb. Vi kommer nu jobba vidare med att ta fram strategier för att lyfta fram föreningen ännu mer och det vi tror på, en jämställd idrottsverksamhet där alla har möjlighet att delta och växa, både på och utanför rinken. Vi vill bjuda in hela samhället, hela Kalix, till den resa som vi nu har startat. Av den enkla anledningen att vi vet att vi blir bättre när olikheter möts och enas som ett lag, säger Johan Karlsson, ordförande på Kalix HC.
För att läsa mer om klubbens nya kommunikationsstrategi och utseende, klicka här.
Brand

Strategi

Content

Vi är en kommunikationsbyrå som har kapaciteten, höjden och bredden för att ta dig dit du vill. Helst lite längre. Här ser du ett urval av vad vi kan hjälpa er med, men den här branschen har lika många facktermer som en fiskebåt, så vårt bästa tips är att helt enkelt säga till oss vad du vill uppnå så tar vi oss dit tillsammans.
Brand
Varumärkesstrategi
Identitet
Grafisk profil
Logotyp
Strategi
Kommunikationsstrategi
Kommunikationsplan
Mediastrategi
Sökmotoroptimering (SEO)
Målgruppsanalys
Inbound marketing
Digital marknadsföring
UX
PR
Content
Webbdesign
Webbutveckling
Appdesign
Apputveckling
Copywriting
Grafisk design
UI
Löpande produktion
Printdesign
Sociala medier