Samuraj inleder samarbete med managementföretaget Lavori
Kommunikationsbyrån Samuraj och managementföretaget Lavori inleder samarbete. Det är i skärningspunkten mellan kommunikation och HR som byråerna möts och utformar ett gemensamt erbjudande inom employer branding.
Lavori är ett managementföretag grundat 2021 i Stockholm och erbjuder tjänster inom kompetensförsörjning, lärande samt employer branding. Samuraj är en kommunikationsbyrå grundad 2013 i Luleå med kontor i både Luleå och Stockholm.
Lavori och Samuraj ska kartlägga arbetsgivares tillgång på kompetens idag och i framtiden inklusive förändringar på arbetsmarknaden, marknadens uppfattning av arbetsgivaren, arbetsgivarens position gentemot konkurrenter, samt preferenser och beteenden hos nyckelkompetenser. Kartläggningarna baseras på interna nyckeltal och extern data som resulterar i strategier och handlingsplaner för att åstadkomma en förflyttning från nuläget till ett önskat framtida läge.
Båda byråerna har omfattande erfarenhet av den här typen av strategiska arbeten, med grund i kommunikation respektive HR. I samarbetet arbetar specialister inom rekrytering, HR och kompetensutveckling med specialister inom kommunikation och varumärke för att erbjuda en mer heltäckande och effektiv lösning.
– Vår drivkraft bakom samarbetet är att kunna erbjuda en ännu bredare leverans som skapar större värden för våra kunder. Vi angriper kompetensförsörjningsutmaningen från olika perspektiv och kunskaper, men i en gemensam process, som resulterar i en analys och aktivitetsplan som skapar synergieffekter mellan rekrytering och kommunikation för kundernas employer branding, säger Andreas Uneby, Creative Director på Samuraj.
Med en fot i både norra och södra Sverige vill Samuraj och Lavori erbjuda lösningar för arbetsgivare i hela landet.
– Olika geografier har olika utmaningar vilket också innebär möjligheter för både stora och små företag. Ta norra Sverige som ett exempel, där händer det otroligt mycket, framförallt inom förnybar energi, batteritillverkning och fossilfritt stål. Totalt rör det sig om investeringar på omkring 1100 miljarder kronor under kommande två decennier. Det bäddar för tillväxt men vi behöver göra oss redo för det med en strategi förankrad i omvärlden, framtida behov, och individuella drivkrafter, säger Petter Nilsson, vd på Lavori.
Brand
Strategi
Content
Vi är en kommunikationsbyrå som har kapaciteten, höjden och bredden för att ta dig dit du vill. Helst lite längre. Här ser du ett urval av vad vi kan hjälpa er med, men den här branschen har lika många facktermer som en fiskebåt, så vårt bästa tips är att helt enkelt säga till oss vad du vill uppnå så tar vi oss dit tillsammans.
Brand
Varumärkesstrategi
Identitet
Grafisk profil
Logotyp
Strategi
Kommunikationsstrategi
Kommunikationsplan
Mediastrategi
Sökmotoroptimering (SEO)
Målgruppsanalys
Inbound marketing
Digital marknadsföring
UX
PR
Content
Webbdesign
Webbutveckling
Appdesign
Apputveckling
Copywriting
Grafisk design
UI
Löpande produktion
Printdesign
Sociala medier