Arvidssons Takstolar
Arvidssons är ett familjeföretag med rötterna i Luleå, som med kunskap byggd på generationer av hantverkare producerar högkvalitativa takstolar i trä för hela Sverige från sin fabrik i Gammelstad. Företaget har vuxit oavbrutet i 10 år, med en positiv omsättningsutveckling på 659 procent. Det är ett starkt, välmående företag, med höga ambitioner och en lika högkvalitativ produkt.
Arvidssons hade nått ett skede där det befintliga uttrycket och kommunikationen i olika kanaler inte längre upplevdes spegla det branschledande företag som de utvecklats till. Tillsammans med Samuraj inleddes ett samarbete för att ta fram ny logotyp, grafisk profil, och ett starkt och enhetligt uttryck i sin kommunikation.
Vi har lagt stor vikt vid att lära känna och förstå bröderna Arvidsson och deras verksamhet, historia, framtidsplaner och vision, för att kunna genomföra en uppdatering som inte bara är estetiskt tilltalande, utan träffar rätt. Vårt mål har varit att så tydligt och kraftfullt som möjligt lyfta den själ, den känsla och den vision som redan finns i företaget och familjen.
Logotypen är en vidareutveckling av företagets tidigare logotyp, där vi lyft ut takstolen ur ordbilden för att kunna använda den som en stark och unik symbol. Samtidigt har vi skapat en mer abstrakt, men också kraftigare, symbol för takstol. Denna bildar nu också ett ännu kraftigare A, som i sitt uttryck positionerar Arvidssons som självsäkra, starka, och med en tyngd och pondus som den tidigare, tunnare symbolen saknade.
Vi har uppdaterat företagets profil med en gul färg, som ersätter företagets tidigare blå och grå, och som leder tankarna tydligare mot trä och natur. Dessutom uttrycker den livsglädje, framtidstro och optimism, och skänker en bra balans mellan dessa värden samt en seriositet och hantverksmässig professionalism till profilen som helhet.
Att den nya logotypen ska göra sig väl på allt från brännmärkningar på träpallar, till träningströjor och lokalens skyltning har också varit viktigt för oss. Vi tror att Arvidssons Takstolar nu kommer att sticka ut tydligare, såväl lokalt som nationellt.
I arbetet med webbplatsen har vi haft två viktiga prioriteringar: Att stärka Arvidssons arbetsgivarvarumärke för att underlätta rekrytering, och att tydligt informera om företagets erbjudande och skapa en tydlig plattform att utgå ifrån i alla typer av marknadsföring. Vi berättar om företagets kultur och värderingar, vilken typ av resa medarbetare får vara en del av, och minskar drastiskt steget från att vara löst intresserad till att faktiskt skicka in sitt CV eller bara slå en signal.
Vår ambition i kunderbjudandet har varit enkel: Vi vill positionera Arvidssons som den starkaste, smartaste takstolstillverkaren i världen. Vi tror att vi har lyckats. Eller ja, vi tror starkt att det är Arvidssons själva som skapat förutsättningarna för den positionen, vårt bidrag har varit att förmedla den positionen och kvaliteten även utanför företaget, och stärka den bilden på en bredare marknad.
Nu fortsätter Arvidssons sin resa mot att lyfta hela Sveriges tak ännu högre, och vi på Samuraj är riktigt taggade på att få förtroendet att både följa med såväl som driva på den utvecklingen.
Brand
Strategi
Content
Vi är en kommunikationsbyrå som har kapaciteten, höjden och bredden för att ta dig dit du vill. Helst lite längre. Här ser du ett urval av vad vi kan hjälpa er med, men den här branschen har lika många facktermer som en fiskebåt, så vårt bästa tips är att helt enkelt säga till oss vad du vill uppnå så tar vi oss dit tillsammans.
Brand
Varumärkesstrategi
Identitet
Grafisk profil
Logotyp
Strategi
Kommunikationsstrategi
Kommunikationsplan
Mediastrategi
Sökmotoroptimering (SEO)
Målgruppsanalys
Inbound marketing
Digital marknadsföring
UX
PR
Content
Webbdesign
Webbutveckling
Appdesign
Apputveckling
Copywriting
Grafisk design
UI
Löpande produktion
Printdesign
Sociala medier