Varumärke & webbplats

Med unika branschkunskaper och integrerade affärslösningar förenklar Navcite vardagen för företag och medarbetare. De är specialister på några av världens mest använda affärssystem och har utvecklat ProApps, en samling applikationer som integrerar verksamhetskritiska processer. 

Samuraj fick i uppdrag att göra en totalrenovering av Navcites varumärke och hemsida. Vi började med en workshop för att lära känna människorna bakom företaget, Navcites drivkrafter, unikitet och mål. 

Namnet Navcite kommer från eskimåspråket Yupik och betyder “Att vara fångad i en lavin”. Den nya logotypen har låtit sig inspireras av vissa element hämtade ur de olika eskimåspråkens typografi. Bildspråket bygger på ett kargt, arktiskt klimat, något som Navcite alltid haft nära hjärtat. 

Resultatet av Samurajs arbete är ett modernare uttryck där deras historia tagits tillvara på. Enkelhet, teknisk kunskap och närhet har varit ledorden genom hela arbetet och satt sin prägel på såväl färgval som texter.