Employer Branding & Event

Mobilaris har sedan starten av vårt samarbete varit under ständig expansion. När 2020 inleddes hade företaget för avsikt att rekrytera 30 nya medarbetare, bland annat utvecklare, projektledare och säljare. Samurajs uppdrag blev att skapa ett koncept kring rekryteringseventet, för att sedan marknadsföra det. 

+30 Tech & Talent Session

Eventet fick namnet +30TS (+30 Tech & Talent Session), stiliserat +BOTS. Kampanjen exponerades på en dedikerad eventsida, flygplatsen, universitetet och utomhusskärmar i Luleå, och digitalt via sociala kanaler samt lokal- och affärsmedia.

Eventet i sig innefattade speed recruiting, föreläsningar, mingel och lunch. Förpackat i +BOTS och Mobilaris visuella identitet.

The world of Mobilaris

Som ett företag i tillväxt är det viktigt att behålla den kultur som gjort en framgångsrik, samtidigt som man bjuder in fler till den. Genom lanseringen av Instagram-kontot @worldofmobilaris har vi öppnat upp en dörr till Mobilaris kultur, för potentiella medarbetare.

För att ytterligare stärka Mobilaris arbetsgivarvarumärke valde vi att utveckla företagets karriärsida. Sidan beskriver hur det är att jobba på Mobilaris, vilka värderingar som genomsyrar bolaget, och vilka kvaliteter och kunskaper som företaget söker i nya medarbetare. Med en tonalitet och kommunikation som ska attrahera rätt individer.