Förpackningsdesign

Förpackningsdesign

Det anrika familjeföretaget Olofssons Bageri grundades av två bröder år 1947. Bengt-Olof Olofsson, andra generationens bagare, anlitade Samuraj vid bageriets 70-årsjubileum med ambitionen om att utveckla varumärket för morgondagens krav, trender och reella förutsättningar.

Efter en inledande analys genomfördes ett omfattande varumärkesarbete med företagets identitet och visuella uttryck. Äkta, bra råvaror, lokalt producerat och social samvaro är hörnstenarna i det nya varumärket. Egenskaper och värden som redan var en del av bageriet, och som fick ta ännu större plats.

Bageriets nya produktförpackningar är ett gott exempel!

Förpackningsdesign

Och när vi gick igenom produktsortimentet såg vi potentialen till nya produkter, bland annat det stenugnsbakade surdegsbrödet, som snabbt blev en storsäljare.

Förutom förpackningsdesign har vi även hjälpt Olofsson Bageri med grafisk profil, webbplats, sociala medier, produktuveckling och filmer.

Vi använder cookies för att förbättra din vistelse. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies.