Koncept & lanseringskampanj

Koncept & lanseringskampanj

I maj 2021 introducerades Mobilaris Companion™ för den globala industrisektorn. En högteknologisk produkt som genom 5G och UWB ska revolutionera säkerheten i några av världens mest krävande arbetsmiljöer. Bakom denna best-of-breed-produkt står våra vänner Mobilaris Industrial Solutions i ett samarbete med Ericsson och Sigma Connectivity, och bakom lanseringskampanjen står Samuraj.

Målet var att ge Companion™ en storslagen känsla, att med vår kampanj – från namnval till strategi, tonalitet och det visuella utförandet i video, annonser och web – verkligen illustrera att Companion™ är något helt annat än de befintliga lösningar som finns på marknaden. Next level.

Men WOW-effekten ligger i slutändan inte i produktens yttre, utan i det värde den tillför. För att kommunicera detta på ett effektivt och framförallt intressant sätt, valde vi att som grundbudskap i kampanjen arbeta med motsatsförhållandet i produktens enkelhet för användare till den otroligt komplexa säkerhetsutmaning som branschen tvingas hantera, och den avancerade teknologiska lösning som Mobilaris levererar.

Koncept & lanseringskampanj

Utifrån detta grundbudskap har vi sen arbetat med ett antal olika budskap riktade till olika målgrupper, från företag i branschen som har ett ansvar för sina anställdas säkerhet såväl som arbetarna själva på dessa företag, till allmänt teknikintresserade personer i sociala medier vars engagemang och intresse indirekt kan stärka kampanjens budskap och Mobilaris varumärke – och i förlängningen kan leda till intresse för annan kommunikation från Mobilaris, till exempel rekryteringsannonser.

Kampanjen startade med två korta teaserfilmer där delar av produkten skymtas och budskapet Welcome to the Industrial safety revolution presenteras för första gången, för att sedan följas av en revealfilm där vi visar produkten i sin helhet.

Lanseringssidan är inspirerad av de stora mobiljättarnas presentationer. Målet är att kondensera ner Mobilaris breda, djupa och komplexa erbjudande till någonting enkelt, tydligt och lättköpt för kunden. Vi vill projicera en bild av enkelhet, smidighet, och att denna produkt är i en klass för sig, helt utan motsvarighet bland sina potentiella konkurrenter. Denna känsla uppnås med slagkraftiga och lekfulla rubriker, krispiga bilder och grafik, samt rörliga element som ger en elegant och sömlös användarupplevelse som utstrålar lika mycket attention to detail som Companion™ själv.

Klicka på bilden nedan eller här för att komma till lanseringssidan.

Koncept & lanseringskampanj

Vi använder cookies för att förbättra din vistelse. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies.