Varumärke & webb

Varumärke & webb

Varje år görs över 30 000 anmälningar om whiplash-skador till svenska försäkringsbolag. Medtech-bolaget Curest ska hjälpa tusentals svenskar med rehabilitering av huvud- och nackskador med deras virtuella träningsprogram RecoVR, som gör rehabiliteringen mer tillgänglig och höjer kvaliteten på behandlingen.

Samuraj fick i uppdrag att ta fram ett helt nytt namn och varumärke åt företaget. Resultatet blev Curest, ett namn som hämtats ur företagets ambition att bota (cure) människor och den nyfikenhet (curious) som ligger till grund för deras innovation.

Varumärke & webb

Den nya logotypen och grafiska profilen förenar framtid och hälsa. Precis som Curest lösningar förenar sjukvård med modern teknik. Kommunikationen är faktamässig och förklarande med en lättsam ton – utformad för att attrahera offentliga och privata vårdgivare i Sverige och internationellt.

För att ge företaget en flygande start lanserade vi Curest via ett pressmeddelande inom affärsmedia och branschpress ackompanjerat av digital marknadsföring.

Vi ser fram mot att följa Curest på deras resa!

Varumärke & webb
Varumärke & webb
Varumärke & webb

Se fler projekt

Relaterade nyheter