Varumärke & webb

IFK Luleå är en del av historien samtidigt som föreningen bygger för framtiden som Luleås äldsta och största fotbollsklubb – grundad år 1900, med över 600 aktiva ungdomar, samt herr- och framtida damlag. 2019 vann herrarnas representationslag division 2 och kvalificerade sig därmed för division 1 2020.

Idag är det av största vikt att kommunicera vem du är, vad du står för och vilket värde du skapar. Det ger bästa möjliga förutsättningar för framgång. Tillsammans med representanter från föreningen har vi definierat vilka IFK Luleå är och vilka de vill vara – Hela stadens lag! Föreningen spelar en betydande roll för den lokala samhällsutvecklingen, vilket har varit bärande i kommunikationen av varumärket.

I en så omfattande verksamhet som IFK Luleå bedriver gäller det att skapa samsyn och engagemang hos samtliga intressenter. Därför har vi samlat varumärkets hörnstenar i en vägledande varumärkesplattform.

I nästa steg skapade vi en ny webbplats, för att stärka relationen till de olika målgrupperna och driva intäkter till föreningen. Bland annat genom att skapa exponeringsytor för samarbetspartners, implementera en shop för försäljning av merchandise, och marknadsföra matcher och event.

Det är en spännande tid för fotbollen i Norrbotten. Vi är stolta över det förtroende IFK Luleå gett oss, och ser fram mot att fortsätta bidra till IFK Luleås resa.