Varumärke, webbplats och kommunikation

Varumärke, webbplats och kommunikation

Varumärke, webbplats och kommunikation

Niemi Bil är ett familjeföretag från Luleå med både verkstad och bilhall. Sedan starten har drivkraften varit att ge kunderna det bästa möjliga bilägandet – från det första besöket i bilhallen till inköp, service och reparation.

När vi inledde samarbetet med Niemi Bil gick de under en mängd olika namn. Vi tog ett gemensamt beslut om att ena företaget under namnet Niemi Bil. Det är en förenkling av det tidigare Roger Niemi Bil AB och är ett namn som bär mer tyngd än en enda individ.

Tillsammans med namnet tog vi fram ett helt nytt varumärke med en tillhörande varumärkesplattform. I den definieras bland annat Niemi Bils grundläggande värderingar och riktlinjer för uttryck i text och bild.

Varumärke, webbplats och kommunikation

Det är lätt att kommunicera vad ett företag gör. Niemi Bil säljer och servar bilar. Men trots att vi mer sällan kommunicerar det rakt ut, så är varumärkets grund och styrka oftast inte vad företaget gör, utan varför och hur man gör det. Det låter företaget kommunicera på ett ärligt och äkta sätt, som särskiljer företaget från sina konkurrenter och skapar ett djupare värde.

För Niemi Bil har vi byggt varumärket med tre grundpelare.

Drivkraft

Du är vår drivkraft i arbetet, precis som vi är din drivkraft på vägarna.

Ett större hjärta

Vår kultur återspeglar en norrbottnisk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om det vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke.

Bästa bilägandet

Bilen ska ge dig det du behöver. Utrymme för familj och vänner, säkerhet, komfort och rörlighet i vardagen. Oavsett vad bilen betyder för dig hjälper Niemi Bil dig att hitta rätt – från nya modeller och begagnade bilar till service och reparation.

Varumärke, webbplats och kommunikation

För att sjösätta det nya varumärket Niemi Bil tog vi fram en modern och uppdaterad hemsida. Den har ett egenutvecklat köpflöde för att ge företagets kunder en flexibel och tydligare köpupplevelse. Hemsidan lägger utöver det ett stort fokus på rådgivning, dela med sig av Niemi Bils kunnande för bilaffären och ett bättre bilägande.

Varumärke, webbplats och kommunikation

Avslutningsvis har projektet resulterat i ny skyltning och merchandise för Niemi Bil, då såväl bilhall som personal tydligt förmedlar företagets varumärke, och tillsammans ökar dess styrka.

Vi på Samuraj fortsätter nu samarbetet med Niemi Bil för löpande kommunikationsinsatser.

Varumärke, webbplats och kommunikation
Varumärke, webbplats och kommunikation
Bilderna ovan är fotograferad av Daniel Holmgren.
Vi använder cookies för att förbättra din vistelse. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies.