Varumärke, webbplats och kommunikation

Varumärke, webbplats och kommunikation

Varumärke, webbplats och kommunikation

Niemi Bil är ett familjeföretag från Luleå med både verkstad och bilhall. Sedan starten har drivkraften varit att ge kunderna det bästa möjliga bilägandet – från det första besöket i bilhallen till inköp, service och reparation.

När vi inledde samarbetet med Niemi Bil gick de under en mängd olika namn. Vi tog ett gemensamt beslut om att ena företaget under namnet Niemi Bil. Det är en förenkling av det tidigare Roger Niemi Bil AB och är ett namn som bär mer tyngd än en enda individ.

Tillsammans med namnet tog vi fram ett helt nytt varumärke med en tillhörande varumärkesplattform. I den definieras bland annat Niemi Bils grundläggande värderingar och riktlinjer för uttryck i text och bild.

Varumärke, webbplats och kommunikation

För att sjösätta det nya varumärket Niemi Bil tog vi fram en modern och uppdaterad hemsida. Den har ett egenutvecklat köpflöde för att ge företagets kunder en flexibel och tydligare köpupplevelse. Hemsidan lägger utöver det ett stort fokus på rådgivning, dela med sig av Niemi Bils kunnande för bilaffären och ett bättre bilägande.

Varumärke, webbplats och kommunikation
Varumärke, webbplats och kommunikation

Avslutningsvis har projektet resulterat i ny skyltning och merchandise för Niemi Bil, då såväl bilhall som personal tydligt förmedlar företagets varumärke, och tillsammans ökar dess styrka.

Vi på Samuraj fortsätter att arbeta löpande med Niemi Bil!

Varumärke, webbplats och kommunikation
Vi använder cookies för att förbättra din vistelse. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies.