NYAB

 
 
Manus & regi
Film
Varumärkesstrategi
Grafisk design

Bakgrund

NYAB är ett av Sveriges kraftigast växande företag och verkar inom bygg- och anläggningsbranschen. Den höga tillväxten har resulterat i ett flertal nyanställningar och många fler är på gång. För att fortsätta odla företagskulturen och introducera nya medarbetare fick vi i uppdrag att identifiera kärnan i företaget / varumärket och kommunicera den, på ett sätt som skulle attrahera nya såväl som befintliga medarbetare men även kunder. Arbetet har mynnat ut i bl a en formulerad värdegrund, en webbplats och en företagsfilm.

 
 

Se filmen om NYAB

 
 
web-banners19.jpg
Samuraj har gjort alltifrån enklare produktioner till djupare arbeten kopplade till värdegrund, varumärkets kärna och vilka vi är. NYAB har lyssnat, haft roligt, lärt sig och blivit bättre.
Tack Samuraj!
— Johan Larsson, VD - NYAB Sverige AB
web-banner9.jpg
 
 
web-banners13.jpg
 

Samarbetet

Vi vill bygga och underhålla långsiktiga relationer med människor och organisationer som är villiga att utmana normen och med hög moral tänka nytt och större för att slå igenom bruset och vinna marknadens uppmärksamhet. Vårt samarbete med NYAB är ett bra exempel på det.

 
 
mm2.jpg
nyab-poster2.jpg
 

NYAB är en utmanare i en traditionell bransch med många stora, väletablerade aktörer. NYAB vågar prioritera mjuka värden, för att de vet att det är vad som krävs för att vara bäst i branschen. En rolig resa som har skapat inspiration i båda riktningarna.

 
nyab-webb.jpg
 
 

Resan fortsätter

NYAB startade ett nytt dotterbolag 2017: NYAB Infrastruktur skall som namnet antyder främst vara inriktat mot infrastrukturentreprenader, huvudsakligen väg men också järnväg.