Olofssons Bageri

 
 
 
Varumärke
Förpackningsdesign
Grafisk design
Kommunikation
Konceptutveckling
Manus och regi
Film

Grundades 1947

Företaget Olofssons Bageri grundades av två bröder år 1947. Nuvarande vd'n och största ägaren Bengt-Olof Olofsson hade 2016 bestämt sig för nysatsning och därmed investeringar i både varumärke, kommunikation och produktion. Produktion kunde de. Det andra hade man gjort ganska lite åt.

 
DSC05492.jpg
DSC05284.jpg
DSC02746.jpg
 
 
 
olofssons-bg.jpg
 
 

Vårt tillvägagångssätt

Vi genomförde en omfattande utifrån-analys av hela företagets verksamhet under hösten 2016 och lade fram en projektplan för förflyttning av företaget på ett antal områden. Deras logotyp gjordes om helt, ett beslut med stora våndor. Argumenten för logo-byte var dock så starka att det genomfördes. Alla produktförpackningar gjordes om. Genomgång av produktsortimentet tillsammans med vd utmynnade i ett antal nya produkter, bland annat de populära stenugnsbakade surdegsbröden.

 
 
 

Se filmen - 70 år av riktigt bröd från Norrbotten

 
 
 
 

Vår process

Webben gjordes om helt, nya riktlinjer för demo i butik togs fram. Kundlöftet "Riktigt bröd från Norrbotten" håller numer ihop Olofssons Bageri. En film om bageriet producerades som blivit en snackis i hela Norrbotten alltsedan premiärvisningen på 70-årskalaset den 1:a september 2017.

 
Olofssons_produkter_rosenkaka.jpg
Olofssons_produkter_limpan.jpg
Olofssons_produkter_toast.jpg
Olofssons_produkter_tranbarsbrodet.jpg
Olofssons_produkter_grovlimpan.jpg
Olofssons_produkter_surdegsbaguette.jpg
 
Vi kan ödmjukt konstatera att ni levererade vad ni lovat och lite till.
— Bengt-Olof Olofsson, Olofssons Bageri