Satmission

 
 
Varumärkesstrategi
Webbdesign
Grafisk design
Film

Bakgrund

Satmission hade innan 2015 haft en högst blygsam ekonomisk utveckling. De tillverkade och sålde antenner för satellitkommunikation. De hade inte sina interna processer helt i ordning samtidigt som de var tekniker, tänkte och sålde tekniska lösningar till personer hos kunder som värdesatt teknik i främsta rummet. Arto Brushane hade klivit in som vd för företaget och planerade en förändringsresa för Satmission. Det var då vi kom in i bilden och påbörjade arbetet med att forma varumärkesplattformen, starta en kommunikation som höll internationell klass samt hjälpa företaget att bli mer marknadsdrivet.

 
Satmission-poster-02.jpg
satmission-billboard2.jpg
 
 
 
Dacia-Ny-antenn.jpg
 

Utmaningen

Efter en utifrån-analys formades en projektplan tillsammans med Satmission, som lade grunden för deras framtida tillväxt. Det är användarna av satellitantenn-systemen som driver företaget att ta fram de bästa produkterna. Produkter att lita på när ingenting får gå fel, under kritiska live-steamingsituationer. Det engelska ordet TRUST blev synonymt med Satmission.

 
satmission-image2.jpg
satmission-web01.jpg
 
 

Se filmen - Live Now

 
 

Sammanfattning

Företaget tog hem flera stora order, de blev uppmärksammade på ett helt nytt sätt på stora internationella mässor och de har vunnit ett antal priser som snabbväxande företag sedan dess. Våren 2017 blev de uppköpta av företagsgruppen Allgon.