

Det första uppdraget för Samuraj var att ta fram Luleå Hockeys nya introshow, som hade premiär under den första hemmamatchen efter att covid-restriktionerna upphört mot Rögle den 19 februari. Och nu har vi tecknat ett treårigt samarbetsavtal.
Efter en lyckad förstalansering väljer Luleå Hockey att anlita Samuraj som en digital kommunikationspartner. Samuraj ska producera nya introshower till föreningens herr- och damlag samt formge och även animera arenans digitala annonser för sponsorer.
– Redan vid det första mötet kände vi att Samuraj verkligen brann för uppdraget och föreningen. Luleå Hockey är en representant för hela Norrbottens län och för oss är det en självklarhet att våra partners också vill vara det. Med Samuraj får vi en partner som ger oss stor kreativ höjd och teknisk skicklighet, samtidigt som de gör allt för att förstå oss, vad vi står för och den historia vi bär på. Nu ser vi fram emot att fortsätta utveckla arenaupplevelsen tillsammans med Samuraj, säger Peter Jidström, marknads- och försäljningschef på Luleå Hockey.
2018 investerade Luleå Hockey i den allra senaste tekniken för arenaupplevelser. Det omfattade bland annat nytt ljud- och ljussystem, bildskärmar och teknik för isprojektion för att kunna skapa en i Sverige unik matchinramning. Med nya introshower vill föreningen, tillsammans med Samuraj, höja ribban ytterligare.
För att skapa sig en ännu bättre bild av föreningen har Samuraj tagit del av Luleå Hockeys historia och fört samtal med de som är och förblir hjärtat i föreningen – supportrarna.
– Vi har sedan tidigare haft som mål att få jobba med Luleå Hockey, ett av länets starkaste varumärken. Nu är vi äntligen här, och allt som händer i arenan ska andas Luleå. Därför har det varit väldigt viktigt att få lyssna på de som är där omgång efter omgång. Med introt vill vi framkalla alla de positiva känslor, minnen och värderingar som finns inom Luleå Hockey och bjuda in alla till den gemenskap som föreningen står för, säger Filip Haraldsson, copywriter på Samuraj.
– Det är med både stor respekt och upprymdhet som vi skakar hand med Luleå Hockey om ett tre år långt uppdragsavtal. Vi älskar att kombinera samhällsnytta med kommunikation. Vi ska fortsätta utmana oss själva och tekniken för att maxa upplevelsen i redan välbesökta och uppskattade matcharrangemang, säger Johanna Öhman, vd på Samuraj.
Brand

Strategi

Content

Vi är en kommunikationsbyrå som har kapaciteten, höjden och bredden för att ta dig dit du vill. Helst lite längre. Här ser du ett urval av vad vi kan hjälpa er med, men den här branschen har lika många facktermer som en fiskebåt, så vårt bästa tips är att helt enkelt säga till oss vad du vill uppnå så tar vi oss dit tillsammans.
Brand
Varumärkesstrategi
Identitet
Grafisk profil
Logotyp
Strategi
Kommunikationsstrategi
Kommunikationsplan
Mediastrategi
Sökmotoroptimering (SEO)
Målgruppsanalys
Inbound marketing
Digital marknadsföring
UX
PR
Content
Webbdesign
Webbutveckling
Appdesign
Apputveckling
Copywriting
Grafisk design
UI
Löpande produktion
Printdesign
Sociala medier