Projekt som gör oss extra stolta

 
 

Mobilaris

En av våra "long time friends" vid det här laget. Se hur vi har hjälpt Mobilaris under deras resa från startup till världsledande, med alltifrån affärsutveckling till varumärke. Se projekt

 
 

Luleå Energi

För att utbilda och intressera mellanstadieelever om energi och fjärrvärme fick vi i uppdrag att skapa ett gäng utbildningsfilmer i ny tappning. Se projekt

 
 
 

Satmission

När Satmission tog steget utanför landets gränser fick vi chansen att fila på deras varumärkesplattform och internationella kommunikation. Se projekt


 
 
Små, stora, online, offline, lokala eller internationella. Storleken och läget har ingen betydelse. Vi jobbar med alla typer av projekt, från kända varumärken till coola startups.
 

Luleå Kommun - Anno 1500

En djärv idé, att skapa en upplevelse utöver det vanliga. Varför inte förflytta besökaren till kyrkstaden i Gammelstad under 1500-talet med hjälp av VR-teknik tänkte vi. Och vilken succé! Se projekt  

 

Råvara

Med målet att revolutionera snabbmatsbranschen och införa mer hälsosamma alternativ där bra råvaror betyder allt. Det är något vi vill vara en del av. Idag hjälper vi Råvara med alltifrån varumärke till koncept. Se projekt →

 
 

NYAB

NYAB vågar prioritera mjuka värden, för att de vet att det är vad som krävs för att vara bäst i branschen. En rolig resa som har skapat inspiration i båda riktningarna. Se projekt

 
 
 

Bilbolaget (Nordiska Bil)

Tillsammans tog vi fram ett filmkoncept med noggrant utvalda miljöer, som Luleåborna kan relatera till. Där bilarna står i centrum. 
Se projekt →

 
 
 

Försvarsmuseum Boden - Operation Draken

Vi fick 2017 i uppdrag av Försvarsmuseét i Boden att skapa en VR-upplevelse som skulle ge en inblick i vardagen för Bodens Ballongkompani för 100 år sedan. Vilket blev sommarens succé för museét.
Se projekt

 
 
 

Vittjärvshus

Tillsammans med kunden skapade vi en film som visar känslan att bygga ett hem utifrån två perspektiv. Se projekt

 
 

Olofssons Bageri

Under 2016 bestämde sig familjeföretaget i vackra Överkalix för en nysatsning med investeringar i både varumärke, kommunikation och produktion. Och tänk så mycket det fanns att berätta om hur riktigt bröd blir till. Se projekt

 
 
 

Alent Dynamic

Alent behövde en ny varumärkesplattform som var internationellt gångbar. Samtidigt behövde de en marknadsmässig framtoning som reducerade det intryck av experimentell teknikutveckling som de felaktigt utstrålade i kunders ögon. Se projekt

 
 
 

Nyhléns & Hugosons

Vi har samarbetat med Nyhléns Hugosons sedan 2013 och skapat en rad olika filmproduktioner. Filmerna ger ett personporträtt av bönderna och förmedlar vikten av närproducerad mat. Se projekt

 
 
 

Vi är taggade på att höra mer om er!

 
Screen Shot 2017-12-03 at 1.10.16 pm.png