Projekt som gör oss extra stolta

 
 

JKN Advokatbyrå

Initialt skapade vi Stockholmsbyråns visuella identitet och grafiska profil, för att senare bli bolagets kommunikationspartner. Se projekt →

 

Seskarö Havsbad & Camping

I Sveriges nordligaste skärgård hittar du Seskarö Havsbad & Camping. Norrbottens pärla om du frågar lokalborna, men en ännu oupptäckt skatt för många badentusiaster. Se projekt →

 
 

NYAB

NYAB vågar prioritera mjuka värden, för att de vet att det är vad som krävs för att vara bäst i branschen. En rolig resa som har skapat inspiration i båda riktningarna. Se projekt →

 
 
Små, stora, online, offline, lokala eller internationella. Storleken och läget har ingen betydelse. Vi jobbar med alla typer av projekt, från kända varumärken till coola startups.
 

HSB Norr

Vi på Samuraj fick i uppdrag av HSB Norr att ta fram en film som delar deras historia, nutid och morgondag. Se projekt →

 

Swebor

Film har varit det självklara valet för att ge insyn i vardagen, fabriken, produkterna och människorna bakom ett av världens mest hållbara stål. Se projekt →

 

Mobilaris

En av våra "long time friends" vid det här laget. Se hur vi har hjälpt Mobilaris under deras resa från startup till världsledande, med alltifrån affärsutveckling till varumärke. Se projekt →

 

Försvarsmuseum Boden Operation Draken

Vi fick 2017 i uppdrag av Försvarsmuseét i Boden att skapa en VR-upplevelse som skulle ge en inblick i vardagen för Bodens Ballongkompani för 100 år sedan. Vilket blev sommarens succé för museét. Se projekt →

Cranex

Vi fick förtroendet att identifiera och formulera vilka Cranex är, och bygga upp en tydlig extern kommunikation. Se projekt →

 

Nyhléns & Hugosons

Vi har samarbetat med Nyhléns Hugosons sedan 2013 och skapat en rad olika filmproduktioner. Filmerna ger ett personporträtt av bönderna och förmedlar vikten av närproducerad mat. Se projekt →

 

Luleå Kommun Anno 1500

En djärv idé, att skapa en upplevelse utöver det vanliga. Varför inte förflytta besökaren till kyrkstaden i Gammelstad under 1500-talet med hjälp av VR-teknik tänkte vi. Och vilken succé! Se projekt → 

 

Vittjärvshus

Tillsammans med kunden skapade vi en film som visar känslan att bygga ett hem utifrån två perspektiv. Se projekt →

 
 

Olofssons Bageri

Under 2016 bestämde sig familjeföretaget i vackra Överkalix för en nysatsning med investeringar i både varumärke, kommunikation och produktion. Och tänk så mycket det fanns att berätta om hur riktigt bröd blir till. Se projekt →

 
 

Vi vill veta mer om er!

 
Screen Shot 2017-12-03 at 1.10.16 pm.png