Projekt / 421

En slingrande väg vidare för 421

Innehåller

  • Varumärke och identitet
  • Strategi och planering
  • Löpande produktionsstöd
  • Webb och app
  • Grafisk profil

421 är ledande experter inom betallösningar, och hjälper banker att möta de krav som nya och förändrade regelverk ställer på organisation och tjänster. För att ge rätt förutsättningar inför nästa steg på resan har vi tagit fram ett helt nytt varumärke och etablerat en kommunikationsstrategi, som sedan tagit sig uttryck i (bland annat) ett uppdaterat varumärke och webbplats.

Att vara ett mellanstort företag på en marknad dominerad av enorma aktörer är lika mycket möjlighet som utmaning. Dessutom arbetar 421 med väldigt specifika och komplexa utmaningar, och även de som förstår utmaningarna underskattar oftast omfattningen av dem och hur brådskande de är att lösa. Vårt mål blev att skapa förståelse och intresse hos olika typer av besökare med olika kunskapsgrad, och samtidigt balansera trovärdighet och professionalism med mänsklig värme och snabbrörlighet.

421s nya varumärke har en tydlig men flexibel profil, och ett uttryck i både text och bild som autentiskt och uppriktigt speglar de verkliga människorna som utgör företaget. Som en röd tråd genom varumärket går en slingrande stig, som symboliserar både det egna företagets resa, betalmarknadens föränderlighet, och den utveckling som 421 hjälper sina kunder igenom. I struktur, navigation och copy hjälper webbplatsen sina besökare smidigt och lättförståeligt från första frågetecken till första mötesförfrågan.

Föregående projekt

Nästa projekt

Fler projekt

Se alla projekt