

Kommers är ett väletablerat varumärke, och för att vidareutveckla det behövde hänsyn dessutom tas till moderbolaget Antirios varumärke. En balans önskades – Kommers skulle kännas naturligt bredvid Antirio, men samtidigt vara ett separat varumärke som förmedlade deras unika DNA och karaktär som byggts upp över åren.


Utvecklingen av profilen skedde naturligt. Att bevara K-symbolen kändes kritiskt då den har hög igenkänningsfaktor, men den var stökig i sin form, och vi ritade om den för att upplevas balanserad och väljusterad i detaljerna. Den nya formen blev ett utmärkt element att använda även som framträdande mönster.
Samtidigt anpassade vi färgerna för att vara WCAG-kompatibla och ge en mer praktiskt användbar och tilltalande palett, tillsammans med tydliga, lättanvända riktlinjer för Kommers interna resurser. Vi designade den nya webbplatsen med fokus på tydlighet, flexibilitet och användbarhet, med effektfulla element kombinerat med moduler anpassade för större textmassor.