Projekt / TN

Ny grafisk identitet och kommunikationsstrategi för TN Bygg

Innehåller

  • Kommunikationsstrategi
  • Kommunikationsplan
  • Kampanj och annonsering
  • Kreativa koncept
  • Innehåll för sociala medier
  • Grafisk profil
  • Webb och app
  • Varumärke och identitet

TN är ett byggföretag från Gällivare som befinner sig på en spännande tillväxtresa. Med sikte på att etablera sig på fler orter och utmana branschens gamla sanningar, fick vi uppdraget att stärka deras identitet och kommunikation.

I uppdraget har vi arbetat med att bredda och förnya bilden av en bransch. TN är en inkluderande arbetsplats där människor med olika erfarenheter och perspektiv arbetar tillsammans. Där medarbetarna bryr sig om varandra och stöttar varandra. Där noggrannhet och lösningsorientering är lika viktiga som gemenskap och trivsel. Genom att öppna upp för nya sätt att tänka och arbeta, skapar TN både en bättre arbetsmiljö och starkare resultat.

För att stötta TN:s ambition att både växa och utveckla sin position på marknaden har vi, med bibehållen logotyp, utvecklat en ny grafisk profil. Alla element har utformats för att uttrycka företagets karaktär som präglas av värme, personliga relationer, noggrannhet, entreprenöriella anda och gedigna hantverk.

Den uppdaterade identiteten har implementerats i en ny webbplats och i den löpande kommunikationen. Tillsammans med TN har vi etablerat ett nära samarbete för att prioritera, planera och genomföra kommunikationsinsatser som stärker deras närvaro och stödjer tillväxtresan.

Ett konkret exempel på detta är konceptet “Du kan byggbranschen. Vi kan ge dig mer.”, som har tagits fram för att hjälpa TN att rekrytera nya medarbetare som är ett avgörande steg för att fortsätta växa och utvecklas som företag.

Föregående projekt

Nästa projekt

Fler projekt

Se alla projekt